reklamı kapat

POPÜLER

Apple, WWDC23 Swift Student Challenge kazananlarını açıkladı

Apple, WWDC23 Swift Student Challenge kazananlarını açıkladı

Teknoloji devi Apple, 5 Haziran akşamında başlayacak etkinliği öncesinde WWDC23 Swift Student Challenge kazananlarını açıkladı.

Bu konuda Apple’dan yapılan detaylı açıklamalar şöyle olduApple, her yıl Apple Dünya Geliştiriciler Konferansı’nın bir parçası olarak sunduğu Swift Student Challenge ile dünyanın dört bir yanındaki öğrencileri Swift kodlama dilini kullanarak orijinal bir uygulama oyun alanı yaratmaya davet ediyor. Bu yıl Apple, önceki yıllarda 350 olan kazanan sayısını 375’e çıkararak daha da fazla öğrencinin etkinliğe katılıp becerilerini ve yaratıcılıklarını gösterebilmesini sağladı. “Swift Student Challenge etkinliğimize katılan genç geliştiriciler inanılmaz yeteneklere sahip.” diyen Apple Global Geliştirici İlişkilerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Susan Prescott sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu yılki başvurular, yalnızca gelecek neslin yaşamlarımızı iyileştirecek araçlar geliştirmeye olan bağlılığını değil, aynı zamanda yeni teknolojileri ve araçları benimseme ve bunları orijinal ve yaratıcı şekillerde kullanma konusundaki istekliliğini de gösterdi.” WWDC23 5 Haziran’da başladığında, yarışmanın kazananları, bu yıl küresel Apple geliştirici topluluğuna sunulan açılış konuşmasını, etkinlikleri, laboratuvar çalışmalarını ve etkinlikleri sanal olarak ve bizzat katılarak takip edebilecek. Uygulama oyun alanları 30’dan fazla ülke ve bölgeyi temsil ediyor ve sağlık, spor, eğlence ve çevre gibi birçok konuyu kapsıyor. Ancak tüm kazananların ortak bir noktası var: Tutkularını dünyayla paylaşmak için kodlamayı kullanıyorlar. İlk kez kazanan Asmi Jain, Yemi Agesin ve Marta Michelle Caliendo için kodlama, yalnızca benzersiz bir kariyer yolu inşa etmek için değil, başkalarına yardım etmek için de bir fırsat.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Asmi Jain 20 yaşındayken ve Hindistan, Indore’deki Medi-Caps Üniversitesi’nde okurken bir arkadaşının amcası beyin ameliyatı geçirdi. Bu ameliyatın sonucunda göz kayması ve yüz felci oluştu. Hemen harekete geçen Jain, ekranda hareket eden bir topu takip etmeye çalışan kullanıcının göz hareketlerini izleyebilen oyun alanını tasarladı ve bununla etkinliğin kazananı oldu. Jain, göz kaslarını güçlendirmeye yardımcı olmayı amaçlayan bu oyun alanını arkadaşının amcasından ilham alarak tasarlamış olsa da uygulamanın farklı göz sağlığı sorunları ve göz yaralanmaları yaşayan birçok kişi tarafından kullanılabileceğini umuyor. “Onun gibi insanların hayatlarını olumlu yönde etkileyebilecek bir uygulama oyun alanı oluşturmak benim için önemliydi.” diyen Jain şöyle ekliyor: “Bir sonraki hedefim, geri bildirim alıp tasarımın etkili ve kullanıcı dostu olduğundan emin olduktan sonra uygulamamı App Store’da yayınlamak.

Daha sonra uygulamayı yüzdeki tüm kasları güçlendirmeye yardımcı olacak şekilde genişletmek istiyorum. Umarım bir gün arkadaşımın amcası gibi insanların kendi hızlarında kullanabilecekleri bir terapi aracı olarak işe yarayabilir.” Jain’in sağlık sektöründeki sorunları çözmek için kodlamayı kullanma arzusu, etrafındakilere yardım etmek için gönüllü olarak geçirdiği yıllardan geliyor. Son zamanlarda, o ve diğer birkaç öğrenci, sınıf arkadaşlarının zor kodlama problemlerini çözmeye çalışırken bir destek sistemine sahip olmaları için üniversitesinde bir forum oluşturdu. Jain, “Daha büyük bir şeyin parçası olduğunuzu hissettiğinizde, bu sizi motive ediyor ve daha iyisini yapmaya teşvik ediyor.” diyor ve şöyle devam ediyor: “Kodlama, arkadaşlarıma ve topluluğuma yardımcı olan şeyler yaratmama olanak sağlıyor. Ayrıca bana çok güç veren bir bağımsızlık duygusu veriyor.”

Birçok genç için büyürken farklı ülkelere taşınmak zorlayıcı olurdu, ama 21 yaşındaki Yemi Agesin bunu bir şans olarak görüyor. Çocukluğunda ailesi Almanya’da, Nijerya’da, Belçika’da ve İngiltere’de yaşadıktan sonra tekrar ABD’ye döndü. Bu sonbaharda Georgia’da Kennesaw Eyalet Üniversitesi’ndeki son yılına başlayan Agesin, “Yer değiştirdikçe dünya hakkında çok şey öğreniyorsunuz. Bunun bana gerçekten yardımcı olduğunu düşünüyorum çünkü bir şeyler tasarlarken her zaman çeşitli perspektifleri dikkate almaya çalışıyorum.” diyor. Agesin’in kazanan uygulama oyun alanı, birinci kişinin gözünden oynanan bir beyzbol oyunu ve onun iki tutkusunu içeriyor: spor ve film yapımı. Agesin şu anda bir beyzbol oyuncusu hakkında bu yaz yapımcılığını üstleneceği bir film yazıyor. Dolayısıyla bu oyun alanı sadece önümüzdeki birkaç ayın değil, Yemi Agesin’in gelecekteki hedeflerinin de habercisi. “Kod yazarken kendimi bir sanatçı gibi hissedebiliyorum; tuvalim kod düzenleyici, fırçam ise klavye” diyen Agesin şöyle ekliyor:

“Sonraki iki projem için, takımlar halinde gerçek zamanlı olarak diğer oyuncularla karşılaşmalar yapacağınız bir oyun tasarlıyorum. Ayrıca, iPhone’da çekim yapan film yapımcılarının grafiklerini ve efektlerini görselleştirmelerine yardımcı olmak için artırılmış gerçeklikten yararlanan bir uygulama planlıyorum.” Elbette, Yemi Agasin WWDC23’te en çok da ARKit ve RealityKit hakkındaki yenilikleri öğrenmeyi dört gözle bekliyor. Büyüyen araç kutusuna ekleyeceği bu araçların, fikirlerini fark yaratan uygulamalara dönüştürmesine nasıl yardımcı olabileceklerini keşfetmek için can atıyor. “Kod yazarak insanların kullanabileceği dünyalar geliştirirken aynı zamanda kendim için tutkularımı bir araya getiren bir kariyer hazırlayabiliyorum.” diyen Agesin şöyle ekliyor: “Bunu yapabileceğim bir çağda yaşadığım için kendimi şanslı hissediyorum.”

Fosiller aracılığıyla yaşamı bilimsel olarak inceleyen paleontoloji, 25 yaşındaki Marta Michelle Caliendo için geçmişe değil geleceğe yönelik bir tutku. Napoli’deki Apple Developer Academy’de eğitim gören ve aynı zamanda Napoli Federico II Üniversitesi’nde doğa bilimleri okuyan Caliendo, “Dinozorlar hepimize biyoçeşitliliği korumamız için sürekli bir hatırlatma olmalı.” diyor ve sözlerini şöyle sürdürüyor: “Kod yazmak, bu mesajı ifade etmenin ve başkalarıyla paylaşmanın yeni yollarını bulmama yardımcı oluyor.” Caliendo’nun kazanan uygulama oyun alanı, iPad’deki Procreate’te çizdiği, dinozor fosillerinin anatomik olarak doğru resimlerini içeren bir hafıza oyunu. Bunu daha da etkileyici hale getirense Caliendo’nun Swift’i daha geçen Eylül ayında öğrenmiş olması. “İlk Swift deneyimimi akademiye yeni başladığımda edindim ve çok güzeldi, çünkü çok sezgisel ve basitti.” diyen Caliendo şöyle devam ediyor:

“Bu programlama dilini gerçekten çok seviyorum, çünkü kod yazarken işin içine kendi kişiliğimden de bir şeyler katmama olanak veriyor.” Özellikle de sürüngenlere ve amfibilere ilgi duyan Caliendo, gelecekte hayvanları ve doğal çevreyi korumaya yardımcı olan uygulamalar geliştirmek istiyor. Tam da bu nedenle, bilim insanlarının ve gönüllülerin İtalya kıyılarındaki deniz kaplumbağası yuvalarını izlemesine ve korumasına yardımcı olacak bir uygulama planlamaya başlamış. Caliendo, “Hala sahip olduklarımızı korumaya yardımcı olmak için kaybettiğimiz hayvanları inceliyorum.” diyor. “Hepimizin dünyada olup bitenleri iyi yönde değiştirme şansı var. Ben teknolojiyi ve kodlamayı bunun için kullanabileceğim araçlar olarak görüyorum.”

Apple WWDC23 Swift Student Challenge kazananları yanında bu da ilginizi çekebilir: Acer imzalı elektrikli bisiklet modeli