reklamı kapat

POPÜLER

Dünyanın değişken sıkıştırma oranına sahip ilk motoruyla gelen 2019 Infiniti QX50 ortaya çıktı

24 Kasım 2017

Los Angeles’ta tanıtımı gerçekleştirilecek olan Infiniti QX50’den gelen ilk resmi detaylar motor teknolojisinin de önemli noktalarını ortaya çıkartıyor.

Infini’nin geçtiğimiz yılın eylül ayı içerisinde dünyada bir ilk olarak tanıttığı motor teknolojisi tüm meraklılarının ilgisini çekti. Dünyanın değişken sıkıştırma oranına sahip ilk motoru olan ve 20 yılı aşkın bir Ar-Ge’nin sonucu hayata geçirilen VC-Turbo, bugüne kadar üretilen en gelişmiş içten yanmalı 4 silindirli turbo beslemeli motor unvanını da beraberinde getirmişti. Markanın ilk olarak QX50’de yer verdiği bu motor sayesinde kompresyon oranı sürüş karakterine göre değişiyordu. Sürücüler performanslı bir sürüş karakterine geçtiğinde oran 8:1 iken günlük ekonomik kullanım için bu değer 14:1 olarak değişiklik gösteriyordu.

Motorun faydaları neler?

QX50’den paylaşılan detaylara geçmeden önce motorun araçlara getirdiği faydaları da hatırlatmakta fayda var. VC-Turbo teknolojisi; yakıt tüketimindeki tutumluluk, daha düşük emisyonlar, ses ve titreşim seviyeleri gibi değerlerdeki iyileştirmelerinin yanı sıra, kompakt ve hafif yapısı ile aracın genel ağırlık derecelerinde de düşüş sağlıyor. Büyük hacimli motorlara göre önemli oranda ağırlık kazanımı sunan motor aynı güçteki V6 motorlara göre yüzde 27 daha düşük yakıt tüketimi sağlıyor. Motorun o dönem açıklanan performans değerleri 272 ps güç ve 390 Nm tork olarak kağıt üzerinde karşımıza çıkmıştı.

Her açıdan artan verimlilik

Artık üretime hazır bir otomobilde görev yapmak üzere bugün karşımıza çıkan VC-Turbo, geçtiğimiz yılki teknik değerleriyle hemen hemen eşit seviyede diyebiliriz. Açıklanan rakamlara göre motor 268 beygir güç ve 380 Nm tork üretiyor ve bu güç değerleri dört tekerlekten çekişli olan QX50’yi 0’dan 100’e 6,3 saniyede çıkartabiliyor. CVT şanzımanla kombin edilen modelin erişebildiği maksimum sürat değeriyse 230 km/s. Altyapı olarak da önemli iyileştirmeler alan aracın burulma direnci yüzde 23, aerodinamik verimliliği ise yüzde 6 oranında artırılmış durumda. Audi Q5 ve BMW X3 gibi önemli rakiplerin karşısında olan QX50’de 895 litreye çıkartılan bagaj hacmi de sınıfının en iyi değeri olarak tepeye konumlanıyor. Nissan’ın ProPilot otonom desteğini de barındıran araç otobanda ekstra bir müdahaleye gerek kalmada kendi kendini kontrol edebiliyor. Tüm detaylarıyla Los Angeles Otomobil Fuarı’nda yer alacak olan QX50 teknolojileriyle kullanıcıların ciddi anlamda ilgisini çekecek.

YORUMLAR